Hozzászólások a bumm.sk-ról:
Jo mondá az abraka,az életfánk el vala dugva az fazekas lukas,judeokeresztény tujás kertibe ahun hánynak a piás pupos papok.!Látám már egyszer!
Slopa sirko"ve elé kellene egy lapátnagymtakaro ku",fa memento,,hogy az o"vé,mi az o"nrendelkezési jogát tiporá az mai napig sok miíllionak az légyen a setétnek!
bugarmajster
2010-06-09 08:52:51
Ez a Híd téma kezd izgalmas lenni, lehet hogy ezért kellet rekonstruálni a Hidat, hogy jól kimagaslóan hirdesse nemzeti ríremlékunket ?
Vizentál
2010-06-09 08:41:22
kohn béla írta:
nem bántani akarlak jános, de komáromban már áll egy trianon emlékmű, amely a maga nemében tökéletes. szlotáé egy siremléket szimbolizál, a miénk pedig egy életfát. én úgy gondolom, hogy az üzenet világos.
Ezzel csak az a baj a szlotáé egy főút mellett van, a másik egy eldugott zárt helyen, ennek ellenére minden tiszteletem akik felállították. A Slota táblája mellett megállnak, nézegetik, akkor álljanak meg egy másik mellett is és mindenki maga döntse el hova helyezi el az emlékezés mécsesét. Tudod nem lehet állandóan meghunyászkodva, elbújva küzdeni, eredménytelen lesz, ha megdobnak minket kővel, most nem azt mondom dobjuk vissza, de megfelőképpen reagáljunk, necsak a konyhában merjünk nagymagyarok lenni, hanem ott ahol az nagyobb nyomatékkal bír. Ez a kettőskereszt azt az üzenetet hordozza majd magában, tökéletlenségével együtt, hogy él a magyar és mer is. Hidd el másképpen ez nem fog menni, bátran, békésen, de határozott módon kell küzdeni a jogainkért. Az MKP-s akaro-nemakarom politizálásnak végett kell vetni, ha figyeled az MO-s történéseket valami változóban van ott is. Én inkább a tettek útján szeretnék továbbra is maradni, a magam tökéletlenségével és ezt ajánlom mindenkinek merjünk nagyot álmodni, merjünk küzdeni a jogainkért, a megemlékezések, a zárt körű rendezvények, a meghunyászkodásunk a megmaradáshoz már nagyon kevés, persze aki ebben látja a megoldás, annak az igazságát nem veszem el, de van itt már egy más erő is akik ezzel már nem értenek egyet, többet akarnak, igazi magyar érdekképviseletet és ez a trianon ellenes emlékkereszt erre hívja fel a figyelmet lehet élni másképpen is, csak akarni kell. Szerintem a Jókai utcában lévő tökéletes és az Erzsébet híd előtti tökéletlen emlékmű a maga nemében egymást fogják kiegészíteni, az egyik (hídon lévő) a hitet és bátorságot, a másik az emlékezést hirdeti. Meg lesznek szépen egymás mellett.
abraka
2010-06-09 08:38:29
nem bántani akarlak jános, de komáromban már áll egy trianon emlékmű, amely a maga nemében tökéletes. szlotáé egy siremléket szimbolizál, a miénk pedig egy életfát. én úgy gondolom, hogy az üzenet világos.
kohn béla
2010-06-09 08:09:58
abraka írta:
Komáromi ha érdekel, vagy mást aki fényképező gépje van, vagy kamerázni szeret, hogy megörökítsük hogyan is készült az oszlopunk, én nagyon örülnék, ha lefényképezné a nyers anayagokat és a majdani többi munkafolyamatot. Ne élegyen csak egyszemélyes munka, hanem minnél több komáromi, északi, déli kivenné a részét a munkából, az lenne az igazi üzenet a világnak, hogy él a magyar és mer is.
A szöveget már bevéstem, csak nincsen elégséges keményfám és egyenlőre egyetlen egy komáromi asztalosműhely sem segített ki. Egyes elemeit ezért műanyag lappal helyettesítem, amit majd később lecserélhetünk egy stabilabbra, maga az oszlop is puhafából készítem, egy kicsit repedezett már, ezt is majd később le lehet cserélni, ha a hét folyamám egy 3,5 oszloppal 4-5cm vastagságú és 15-20 cm szélességűvel és egy 30x50 cm 2cm vastagságú keményfalappal valaki meg tudna lepni azt megköszönném és így a konstrukcióba még be tudnám szerkeszteni. Ha nem akkor maradnak a nemtökéletes fa - és műanyag elemek, de így is szerdáig elkészítem és bebetonozom. Szeretném minél hamarabb felállítani ezért sietek velek, ha minden jól megy akkor jövő szerdán, vagyis Június 16-án 14:00 és 16:00 között felállítom. Még egyszer minden segítséget, ami a faanyagokat illeti elfogadok, erre az email amalezu@mail.t-com.sk címre mindenki elküldheti a felajánlását, ha másokat ajánl, akkor mindekit megkérek, név és telefonszámot adjon meg, nehogy kéretlen vendég legyek, mielőtt kimegyek konzultálni tudjak a segítőkézzel. Ez egy ideiglenes megoldás lesz, amit majd mi komáromiak, akik hiszünk az igazságban és a magyar-szlovák megbékélésben, valamint a határozott nem megalkuvó lépések hívei vagyunk, ha minden jól fog menni egy nagyobb és szebb stabil emlékművet helyezünk el ugyanezen a helyen.
abraka
2010-06-09 07:55:33
Egy parkolo automatát kellene a sátán kul bélátol kérni azt kellene oda bele ásni az trianoni 10éves parkolási,lové markolási szerzo"déssel inteni az Ma-szarik bu"no"s,benes emberének cseh soviszta-jud ormányos intelem ellen állittani az tunelmatyiknak,ki vala Bástya és csapata,meg a csempebugarak sokasága!
Bástyameg aroggyant hidja,meg az mu"ko"po",likudja vala ormányosa az lopezolok armádája,az asszimilácio,darálloja,vala kurblijai ezek a tolvajok!
( LINK )
bagermajster
2010-06-08 18:09:16
Javasolnám betonba rakni a drága városházi doktor Frakk-ensteint, majd a Hídja alá rakatni, mivel ideális szinonimája az elmúlt 8 éves uralma a Budapesti Demszkiével, csak hogy itt alagút ( 4 -es Metro !)helyett egy virtuális híd-tunel lett ásatva, de ebbe a sírgodorbe a város lakosai vannak kitéve.
Vizentál
2010-06-08 17:52:26
Rendben János!
félvidék
2010-06-08 17:43:00
folyt.:
Ha úgy döntesz, vagy úgy érzed te ebbe a csoportba tartozol, akkor majd természetes úton az útjaink egybe futnak, de ha a bizalmat képtelen vagy megadni, akkor el-el futunk egymás mellett integetve, mert bizalom nélkül ez nem fog menni. Adni és elvárni alapon eljuthatunk a győzelem kapujába.
abraka
2010-06-08 17:36:56
félvidék írta:
...amikor először hallottam rólad Bósza, nagyon jókedvre derültem, mert valaogy mindig hiányoltam a Felvdiékne azt, hogy nincs aki kiállna minimum az autonómia mellett! Mert hogy ez számunkra a minimum!
Egyébként nekem, magamon és a családomon kívül mindenki gyanús (egy szinten túl)!
Tudod nekem is sokáig tartott, ameddig rájöttem, tökéletes emberek és tökéletes megoldások, de főleg hibátlan emberek nincsenek. Tudod én az emberek a tetteik szerint és amit mondanak külömböztetem meg. Pl. Duray sokat mond, de nem csinál semmit sem. Mondhatnám tovább, de ennek így nincsen értelme. Kell bizonyos célokat felállítani (most azt mondom, hogy mit és miért csinálok már 4 éve), majd nemcsak beszélni róluk, hanem igyekezni is kell azokat megvalósítani. Vannak bátor emberek és kevésbé bátrak. Vannak sunyi megalkuvók, belőlük a felvidéki magyar hatalomi szférában sokan vannak, aztán vannak fiatalok akik szintén az emkápé emlőink szeretnének jobb boldogulást. Megint mondhatnák sok nevet, de minek ismerjük őket. Aztén itt a hallgató többség, akiket vagy érdekel a politika vagy sem, vagy mer beszélni bizonyos dolgokról, ami nem tetszik neki vagy nem mer. Aki nem azt nem szabad elitélni, mert többségének ott a családja és féltik őket, mert mi lesz , ha a szlovákok elkezdenek bu-buzni, már elkezték, valójában kisebb nagyobb intenzitással trianon óta zajlik, csak nem akarunk tudomást venni róla. Így lassan, de biztosan felörlődünk, elveszünk a politika mocsarában.
Na igen aztén vannak azok, egyenlőre csak néhányan akik azt mondják és így is gondolják, elég volt a sajátjaink mellébeszéléséből és elég volt a soviniszták megaláztatásaiból, aljas ténykedéseikből. Én magamat ide ebbe a csoportba sorolom, ez mindenkinek a maga kiváltsága, hogy eldöntse hova tartozik, hova akar tartozni.
abraka
2010-06-08 17:34:58
...amikor először hallottam rólad Bósza, nagyon jókedvre derültem, mert valaogy mindig hiányoltam a Felvdiékne azt, hogy nincs aki kiállna minimum az autonómia mellett! Mert hogy ez számunkra a minimum!
Egyébként nekem, magamon és a családomon kívül mindenki gyanús (egy szinten túl)!
félvidék
2010-06-08 17:18:31
egyébként már értem, hogy csonkaországból miért nem érhető el az sns honlapja..... Mindenkinek figyelmébe ajánlom a trianoni trauma kisvideót, én 10 precig bírtam (a honapjukon)!
Valami iszonyat!
félvidék
2010-06-08 17:13:31
abraka írta:
Még egy idézet ebből az írásból:
Egész Európában minket ért a legnagyobb sérelem 1920-ban és ismét 1947-ben. Itt az ideje a Nyugatnak való visszafeleselésnek. Azok már túlságosan hozzászoktak - a Szovjetben nevelkedett külügyéreink és baloldali politikusaink szervilizmusához. Csak annak parancsolnak, aki hajlandó azokat teljesiteni. A blöfföt nem szabad komolyan venni.
Abraka, ha tényleg becsületes szándék vezérel él melletted vagyok!! Közös erővel nagyobb sikereket leszünk képesek elérni!
félvidék
2010-06-08 17:07:57
Guvnyo írta:
Ugye konkrétan én a táblát elleneztem. Itt nálunk egyértelmű, hogy csak az autonómia az egyetlen megoldás, amit támogatok is. Csak a baj, hogy kevesen vagyunk hozzá, akik elég tökösek hozzá, hogy véghezvigyük.
...á, Te csak azt hiszed!
félvidék
2010-06-08 17:03:29
Bataházi írta:
Ahol az én felmenőim voltak, CHOCEŇ, az soha nem volt Szudéta vidék !!!
Pedig az volt! Nemetul Chotzen ! Raadasul a lengyelek meg ma is Chotzen-nek hivjak ! En felmenoimet is Szudeta nemet teruletekre deportaltak!
"We can't expect the American People to jump from Capitalism to Communism, but we can assist their elected leaders in giving them small doses of Socialism, until they awaken one day to find that they have Communism." Nikita Khrushchev (1894-1971) Premier
Totyi
2010-06-08 15:05:36
Ahol az én felmenőim voltak, CHOCEŇ, az soha nem volt Szudéta vidék !!!
Bataházi
2010-06-08 14:53:33
Még egy idézet ebből az írásból:
Egész Európában minket ért a legnagyobb sérelem 1920-ban és ismét 1947-ben. Itt az ideje a Nyugatnak való visszafeleselésnek. Azok már túlságosan hozzászoktak - a Szovjetben nevelkedett külügyéreink és baloldali politikusaink szervilizmusához. Csak annak parancsolnak, aki hajlandó azokat teljesiteni. A blöfföt nem szabad komolyan venni.
abraka
2010-06-08 13:46:31
Idézet:
2. A "Benesi Dekrétumok" még ma is élnek, szerves részét alkotják a szlovák (és cseh) alkotmánynak. A magyarok jogfosztásának az eszköze volt. Ezen túlmenően a magyar egyéni és közösségi javak elkobzásának az alapja. Ezt az Europa szégyenét az önök parlamentje most bebetonozta, az emberi jogok nagyobb dicsőségére.
3. A kieröszakolt lakosságcsere.
4. Kb negyvenezer magyar embertelen körülmények közötti áttelepitése a Szudéta vidékre.
5 Gyilkosságok, amelyek messze felülmúlják a hires - az egész világon szétkürtölt - csendör-sortűz áldozatainak számát:
a. Pozsonyligetfalu: 90 fegyvertelen, hazatérö levente lemészárlása
b. Dobsina lakosságának egy részének (Kb. 120 személy) lemészárlása a cseh határ másik oldalán
c. Hogyan is történt Pozsony magyar lakossága nagyobbik részének a kitelepitése Pozsonyligetfaluba?
egész írás innen, ezt olvassa el mindenki, nagyon tanulságos írás, nem én írtam:
Címe:
Slota úr tájékoztatására
( LINK )
abraka
2010-06-08 13:25:28
Guvnyo írta:
totyi reggeli gyógyszeredet bevetted már? Szerintem magyar iskola hamarébb azért nem, mert nem lesz aki odairassa. Nem akarok példákat sorolni, de Komárom ékes példája az asszimilációnak. Másik kisapám. Hova álljak ki? Ott voltam a tavalyi DSZES stadionos tüntetésen is az egész családommal. Huuu de faxa volt, sok mindent elértünk vele, azonkivül hogy szarrá égtünk.
BJ válasz:
Nem te égtél le, hanem az MKP. Te megtettél a siker érdekében mindent, ők csak kihasználtak minket. Én ott nem szólalhattam fel, mert olyan dolgokről akartam beszélni, ami nekik kényelmetlen lett volna hallani.
Igen a dunaszerdahelyi tüntetés, az nem is tüntetés volt az egy MKP-s majális, hát pont erről van szó, az MKP a Híd és a többi megélhetési politikus, médiáik csak hülyítenek minket, hazudnak reggel, délben, este, ezen kell változtatni, ha tüntetni akkor igenis konkrét dolgokban konkrét elképzelésekkel, én ezt teszem már négy éve, ezért egy-két kisbb esetet leszámítva az minden felvidéki média hírzárlat alatt tart engemet és társaimat. Az asszimiláció ellen konkrét dolgokkal kell küzdeni, nem mellébeszéléssel, ahogyan Duray és csapata teszi, ő ne az MO-ban legyen jani, hanem idehaza, de főleg példát mutatva, józanul vezetés közben, és bátor kiállásokkal. Ezt teszi, ugyebár nem, csak ül azon a lovon, ami mi raktunk alá, de ahhoz már gyávák vagyunk, hogy megmondjuk neki, hát illeni is cserébe valamit letenni az asztalra is. Tudod gyáva nemzetnek nincs megmaradása. Amit te csinálsz arra is szükség van, de arra is hogy a politikusaink kiálljanak értünk erkölcsös politizálással.
abraka
2010-06-08 13:17:56
Guvnyo írta:
Guvnyo hablaty....
...Akinek nem inge , nem veszi magara ...,de latom , hogy felment a pumpa , mert faj az igazsag ! Az en billentyuzetem a tottol nagyon messze van! Szerencsere! Ha mar masba nem tusz belekotni ,akkor csak majalisozgass valami agyament partrendezvenyeken! Hat "sokat" elertek az MKP-HIDasok.. helyetted! Marha nagy dolog lehetett! Az Uj Szo is lehozta .. igaz ? Hat te seggfej(a te szohasznalatoddal elve! a 90-es evekben mar megeltem , hogy a fizikat- matematikat totul akartak tanittatni magyar iskolaban ,ahova a kvota miatt nem lehetett mar tobb gyereket felvenni! Ugyhogy gondolkodj meg mielott itt Boszat szidod, mert ugy lesz ,ahogy mondtam , mert igy volt 90-es evekben is, pedig nem kellett es most sem kell ,hogy igy legyen , csak par Guvnyo megint a hulye marxista-demokrata - elmeletekkel elhulyitve nyomja a magaet ,mint anno. Aztan megis csak 50 ezerrel kevesebben lettunk 10 ev alatt! Hat tenyleg marha logikus egy ember vagy! Ennyit er a te magyarsagod! Sult galamb , huggyal pacolva !
"We can't expect the American People to jump from Capitalism to Communism, but we can assist their elected leaders in giving them small doses of Socialism, until they awaken one day to find that they have Communism." Nikita Khrushchev (1894-1971) Premier
Totyi
2010-06-08 13:17:48
Ugye konkrétan én a táblát elleneztem. Itt nálunk egyértelmű, hogy csak az autonómia az egyetlen megoldás, amit támogatok is. Csak a baj, hogy kevesen vagyunk hozzá, akik elég tökösek hozzá, hogy véghezvigyük.
Guvnyo
2010-06-08 13:12:25
Fából készült kettős keresztet eddig is a SNS állítgatott Szlopákia szerte, általában a Tiso féle határon, de azért voltak kilengések itt is.
A Bósza eszükbe ne jutassa!
Bataházi
2010-06-08 13:11:08
Guvnyo az asszimiláció ellenes küzdelem sokkal összetettebb, mint gondolnág, annak van emberi és poltikai vonala is, ha nem teszünk ellene semmit, mi emberek, akkor a poltika a többségi nemzet politikusaiu az ellen semmit nem fognak tenni, hanem pont fordítva új és újabb törvényeivel csak gyorsítani fogják, az autonómia megállítja az asszimilációt, pl. Dél-Tirol esetében meg is fordította, a katalánok és a baszkok is majdnem eltüntek, de mióta van autonómiájuk szaprodnak, és ők gazdasági értelemben Spanyolország motorjai, tehát egy autonómi lehet nagyon gazdag is, gazdagabb mint az országátlag, több munkával, magasabb életszínvonallal. Egy trianon tábla ahogyan már sokszor leírtan ebben a témában is csak egy szimbólum, ami erőt és bátorságot ad, ez a kettőskereszt csak ennyit, ennyi üzenetet hordoz maj önmagában, Az iagazi asszimilációellenes munka és a munkahelyteremtés az már rajtunk fog múlni csakis rajtunk, mindenfajta szlotafélék, soviniszták kizárásával. Egy polgári elvű területi autonómia azonos jogokat, kétnyelvűséget és munkehelyt jelent, mindez a szószoros értelemben, erre példák a már említett autónómia területek, ahol mindezek a játékszabályok jól és hathatósan működnek, az autonómia önkormányzást jelent, hogy a saját portánkon, mi vagyunk az urak, ahol mi mondjuk meg mi jó nekünk, mit szeretnénk csinálni.
abraka
2010-06-08 13:08:03
Totyi írta:
Guvnyo írta:
Lehet, hogy egypáran most megharagudnak rám, de sebaj. Én is ellenzem a Vesszen Trianon táblát. Miért is? Jobb lesz nekem attől, hogy ott lesz majd? Nem. Teljesen felesleges dolognak tartom, pénzt, időt pazarolni rá. Én inkább azzal foglakozok, hogy minél több szülőt meggyőzzek, hogy magyar oviba, suliba adja csemetéit. Mert a baj, a probléma itt van. Asszimiláció. Ezért vagyunk egyre kevesebben. Van két lányom, úton van a harmadik , magyar óvoda, iskola. Három évesen mindkettő már magyar himnusz szivből es fejből énekelve. Szavalóversenyeken való részvétel. Nekem ez okoz örömöt. És itt a lényeg, ebbe kell ölni az időt, pénzt, fáradtságot nem kimélve. Mert ezzel lehet valamit tenni a felvidéki magyarságért, hogy többen legyünk.
na es mit ersz vele, ha 2-3 even belul mar magyar iskola sem lesz ,nem meg ,hogy ovoda , mert te szartal kiallni a magad igazaert es inkabb csak magaddal torodsz? Aztan meg majd , hogy gyozkodod a magyar szuloket a meloban , ha be lesz tiltva a magyar szovegeles ??Szlovakul?? Ti sajat magatok alatt vagjatok a fat a nemtorodessel ! meg 20 ev ,mint ,ami volt , aztan a lanyaid mar szlovakul fogjak enekelni a magyar himnuszt Szilveszter estejen, mikor majd a szlovak tv-n ejfelkor felzendul a magyar himnusz ` \\\\\\\"Osszlovakul`! ?...
totyi reggeli gyógyszeredet bevetted már? Szerintem magyar iskola hamarébb azért nem, mert nem lesz aki odairassa. Nem akarok példákat sorolni, de Komárom ékes példája az asszimilációnak. Másik kisapám. Hova álljak ki? Ott voltam a tavalyi DSZES stadionos tüntetésen is az egész családommal. Huuu de faxa volt, sok mindent elértünk vele, azonkivül hogy szarrá égtünk. Tudod kisapám elősször gondolkodj és utánna irj. Hú de tökös magyar vagy, de a billentyűzetet az tótra van állitva seggfej.
Guvnyo
2010-06-08 13:02:57
Guvnyo írta:
Lehet, hogy egypáran most megharagudnak rám, de sebaj. Én is ellenzem a Vesszen Trianon táblát. Miért is? Jobb lesz nekem attől, hogy ott lesz majd? Nem. Teljesen felesleges dolognak tartom, pénzt, időt pazarolni rá. Én inkább azzal foglakozok, hogy minél több szülőt meggyőzzek, hogy magyar oviba, suliba adja csemetéit. Mert a baj, a probléma itt van. Asszimiláció. Ezért vagyunk egyre kevesebben. Van két lányom, úton van a harmadik , magyar óvoda, iskola. Három évesen mindkettő már magyar himnusz szivből es fejből énekelve. Szavalóversenyeken való részvétel. Nekem ez okoz örömöt. És itt a lényeg, ebbe kell ölni az időt, pénzt, fáradtságot nem kimélve. Mert ezzel lehet valamit tenni a felvidéki magyarságért, hogy többen legyünk.
na es mit ersz vele, ha 2-3 even belul mar magyar iskola sem lesz ,nem meg ,hogy ovoda , mert te szartal kiallni a magad igazaert es inkabb csak magaddal torodsz? Aztan meg majd , hogy gyozkodod a magyar szuloket a meloban , ha be lesz tiltva a magyar szovegeles ??Szlovakul?? Ti sajat magatok alatt vagjatok a fat a nemtorodessel ! meg 20 ev ,mint ,ami volt , aztan a lanyaid mar szlovakul fogjak enekelni a magyar himnuszt Szilveszter estejen, mikor majd a szlovak tv-n ejfelkor felzendul a magyar himnusz ` "Osszlovakul`! ?...
"We can't expect the American People to jump from Capitalism to Communism, but we can assist their elected leaders in giving them small doses of Socialism, until they awaken one day to find that they have Communism." Nikita Khrushchev (1894-1971) Premier
Totyi
2010-06-08 12:50:34
Lehet, hogy egypáran most megharagudnak rám, de sebaj. Én is ellenzem a Vesszen Trianon táblát. Miért is? Jobb lesz nekem attől, hogy ott lesz majd? Nem. Teljesen felesleges dolognak tartom, pénzt, időt pazarolni rá. Én inkább azzal foglakozok, hogy minél több szülőt meggyőzzek, hogy magyar oviba, suliba adja csemetéit. Mert a baj, a probléma itt van. Asszimiláció. Ezért vagyunk egyre kevesebben. Van két lányom, úton van a harmadik , magyar óvoda, iskola. Három évesen mindkettő már magyar himnusz szivből es fejből énekelve. Szavalóversenyeken való részvétel. Nekem ez okoz örömöt. És itt a lényeg, ebbe kell ölni az időt, pénzt, fáradtságot nem kimélve. Mert ezzel lehet valamit tenni a felvidéki magyarságért, hogy többen legyünk.
Guvnyo
2010-06-08 12:45:31
Nézzétek, sok igazság van abban is amit Ti írtok, de ezt mondom én is, csak egy kicsit más megközelítésből, van vizünk, amit elakarnak venni tőlünk, vannak termőföldjeink, amelyek ma vízben állnak , vagy nagyrészüket idegenek művelik meg és a haszon máshová megy. Ezzel ellentétben az összes nagyobb ber., mondhatnám majdnem mind északra megy, még az autopályát is a hegyen keresztül vezetik tízszeres áron, miért nem építették meg az orszá közepén, miért minden nagyobb beruházás Nyitra, Zsolna, Nagyszombat, kÖzép- és Észak Szlovákiában realizálják. Mondjam tovább, tehát ezekből az összefüggésékből is kell nézni a dolgokat. Az autonómia azért kell, mert a saját ügyeinket mi szeretnénk intézni. Ez egy hosszú folyamat, nem 5másodperces Tomnak való. Dolgozni ma is kell, munkát teremteni is ha lehet, improvizálva, de a fő vágásvonalak alapjainak a letevését ma kell véghezvinni. Lábunkra kell állni, kérni azt amire jogunk van, meglátjátok, ha határozottak és bátrak leszünk, több cég fog letelepedni az elhanyagolt régióinkban, de ezt kérni, békésen követelni kell, az autonómia mindehhez jogi garancia segítség, hogy ne csaphassanak be minket, látszatakarattal, mert az autonómia szervei partnerei lehetnének az állami szerveknek. Pl. ha lenne autonómiánk, akkor pl a dunaszerdahelyi magyarverés meg sem történt volna, szlota Komáromban nem állít szobrot nem uszíthatna ellenünk és Malina Hedvig úgy is már réges rég megoldódott volna, igazi ügy sem lett volna belőle, hanem a tettesek rég a rácsok mögött ülnének. Mondjam tovább? Ugye nem kell, tehát azért kell az autonómia, hogy a saját portánknak mi lehessünk az urai. A víz maradjon itt, nekünk legyen belőle hasznunk, alattunk van Európa második legnagyobb ivővízkészlete, meg akarják mérgezni, akumlátorgyár és kőolajvezeték. Az kinek jó, ha döntéseket északon hozzák meg, rólunk nélkülünk döntenek. Ezt akarjuk? Aki mer az nyer, aki fél az csak nyelni tanul meg, az igazságtalanság fősztjét.
abraka
2010-06-08 12:28:59
Azonkívül Bósza úr ott vannak a Hornyákok az éhező völgyekben azt sem tudják hogy eszik-e, vagy isszák -e
az autonómiát.
Tianus
2010-06-08 12:10:44
Némileg egyetértek LoOol írásával.Trianon ide,vagy oda!Az öregek azt mondják valamikor sem volt jobb a felvidékinek!Őket vitték először a frontra(köztük a nagyapámat),akkor sem kellettek senkinek,most sem kellenek!Miért jó nekünk állandóan harcolni,békében kellene élnünk,magyarként Szlovákiában!Vannak nagyobb gondok is ebben az országban,amivel foglalkozni kellene,pl.a szegénység, munkanélküliség!
sisa
2010-06-08 12:08:51
Komáromi ha érdekel, vagy mást aki fényképező gépje van, vagy kamerázni szeret, hogy megörökítsük hogyan is készült az oszlopunk, én nagyon örülnék, ha lefényképezné a nyers anayagokat és a majdani többi munkafolyamatot. Ne élegyen csak egyszemélyes munka, hanem minnél több komáromi, északi, déli kivenné a részét a munkából, az lenne az igazi üzenet a világnak, hogy él a magyar és mer is.
abraka
2010-06-08 11:51:49
Nézd a mostani síremlék a Trianont dicsőíti, tehát bármit is teszünk rá, közvtve mellé, az nem gyászol. Ezért kell mögé oda helyezni egy másikat, ami azon komáromiak véleményét fejezi ki, akiknek bizony a trianoni békediktátum aláírása gyásznap. Ennek a dolgoknak egyértelműnek kell lennie. Oda már el lehet helyezni az emlékezés mécseseit, virá kiséretében.
Az utat meg lehet oldani egyszerűen, egy sávval odébb kell helyezni az átmenő forgalmat, van ott még szabad 4-5 sáv, a mostani pedig lehet parkoló sáv, aki meg akar állni hát nézegesse, akár az egyiket, akár majd a másikat.
Inkább segítsetek a miénket megépíteni, mert még sok segítséget nem kaptam, nekem egyedül elkészíteni bizony sokáig fog tartani, meghát jobb lenne, ha közös munka lenne, jöhetnének a kempósok is segíteni, ahogyan a vártakaratítás idején megigérték kiáshatnák az alapokat, valahol kavicsot kis cementet szerezve az oszlop helyét ki lehetne betonozni, persze ha nem akad majd ajálkozó a 40 ezer észak és a 20 ezer dél komáromi között, akkor majd mindezt végigcsinálom igéretemhez híven egyedül is, mind már sokszor más esetben tettem, mindannyiunkért. Ezek vagyunk mi.
Ja a VESSZEN TRIANON !!! szöveget már kivéstem egy keményfába, ami valamikor küszöbnek készült, csak kicsi lett ahová tervezték, így megmaradt a pincémben, most jól jött. A többi faanyaggal még kínlódok, majdcsak meglesz minden, talán akad aki besegít, ha munkával nem is de anyaggal talán, ha nem összehozom abból, amim van.
abraka
2010-06-08 11:37:14
Abraka, én sokkal jobb megoldásnak találom azt ami már meg is valósult, vagyis a sírkő előtt pislákoló gyászt kifejező mécsesek elhelyezését.
Komarom.org
komarom
2010-06-08 10:16:13
Én még mindig kitartok amellett, hogy az sns-es Kő veszélyezteti a forgalom biztonságát és a rendőrség köteles felszólítani az illetékeseket a KŐ eltávolítására.
A mellette elhaladó autók rendszeresen megállnak olvasgatni a feliratot, miközben mögöttük feltorlódik a kocsisor. Meg kell várni az első balesetet??
Komarom.org
komarom
2010-06-08 10:14:05
Nézd LoOol trianon szimbólum, már rég nincs érvényben, a rossz szimbólumok ellen tiltakozni szokás, én csak ezt teszem. Főleg a jövővel foglalkozok, rengeteg javaslatom bekrült az emberek tudatalatti vérkeringésébe. Ilyen az a autonómia és a szlovák-magyar megbékélés. Tudod a jövőt nem lehet anélkül felépíteni, hogy a multat nem rakjuk rendbe. A múlt hibáiról beszélni kell, majd orvosolni kell. Csak így lehet egy szebb jövőt felépíteni.
abraka
2010-06-08 10:07:08
LoOoL írta:
a Te gondolkodásod csak visszafelé viszi az embereket... juttasd be Slota bácsit és erősitsd meg Fickó bácsit nyugodtan. A jövővel nem tudsz foglalkozni csak a múlttal? miért nem azzal jössz, hogy miért lesz jobb nekünk?? nekem nem lesz jobb életem akkor se ha 125 trianon elleni szobrot avatsz fel. Remélem felveszed a magyar állampolgárságot és akkor közöd nem lesz a szlotákiai politikához. Vedd észre hogy a Te gondolkodásod elavult, régimódi de a világ változik és változni kell vele. nem csak sírni a múlton. de ezt egy autonómiaharcosnak magyarázzam? hát hol élsz Te?? szélsőségeseknek nincs helyük a politikában!
Te meg "barátom" szép csendben olvadj be,és menj el bulizgatni,vadászgatni jancsi pajtással ahogyan azt a B.B is teszi.
csacsi
2010-06-08 10:06:46
abraka!
Íme egy beszélgetés Trianonról amin jelen volt egy francia történész is,és többek között ezt is mondta:
"Catherine Horel, történész: - Igazából Franciaországban nem sokan foglalkoznak vele, ami nem francia. Ez az igazság, hogy a franciák nem nagyon érdekel ez a trianoni trauma, ami volt a műsor címe, sokan foglalkoznak vele, a háború után mi történt Franciaországban. Azért ez a trianoni beszélgetés, ez a trianoni trauma nem nagyon sok érdekel a franciák közvéleményt."
A teljes beszélgetés videón,és írott formában itt nézhető ill. olvasható:
( LINK )
Ezzel csak azt szerettem volna kifejezni,hogy -Azért mert egy francia napilap megírja a dolgokat,az IGAZSÁGOT,azt a francia társadalmat nem érdekli,mert nem az ő életük lett tönkretéve.
Természetesen -én személy szerint- örömmel olvastam,hogy mit szándékozik tenni a Le Monde napilap,mert ha a franciákat nem is érdekli,de talán más Európai újság oldalain is megjelenik a cikk,és talán elkezdődhet valami.
csacsi
2010-06-08 10:03:55
a Te gondolkodásod csak visszafelé viszi az embereket... juttasd be Slota bácsit és erősitsd meg Fickó bácsit nyugodtan. A jövővel nem tudsz foglalkozni csak a múlttal? miért nem azzal jössz, hogy miért lesz jobb nekünk?? nekem nem lesz jobb életem akkor se ha 125 trianon elleni szobrot avatsz fel. Remélem felveszed a magyar állampolgárságot és akkor közöd nem lesz a szlotákiai politikához. Vedd észre hogy a Te gondolkodásod elavult, régimódi de a világ változik és változni kell vele. nem csak sírni a múlton. de ezt egy autonómiaharcosnak magyarázzam? hát hol élsz Te?? szélsőségeseknek nincs helyük a politikában!
LoOoL
2010-06-08 09:58:38
Szerintem a területi reviziot csak a tolvaj országok vezetői nem támogatnák.Akik a mai napig nem tudnak vele mit kezdeni,megegyezni.Párizsban a trianoni palotánál a kb 2000 es tömeghez még a motoros renőrök is odaáltak fényképeket csinálni.Elfogadták ajándékba az árpádsávos zászlot és 16:30 kor a székesegyház haragja is megkondult.
Merci bian.Holland csoport is trianoni döntés ellen tüntetett dankuwel.
1925ben Andrej Hlinka páter a legnagyobb szlovák párt vezetője mondta: Mindannyiunk lelkében lobogjon a magyar haza emléke,(ők akkor eleségek voltak,hisz idegen megszált terület volt)Mert 1000 esztendős magyar uralom alatt nem szenvedtünk annyait mint a cseh uralom alatt 6 év alatt.\\\"gyakujem
Tóthokat is vitték csehországba munkatáborba
Stanley Baldwin angol miniszter elnök.
Európa békéje a trianoni békeszerződés napján szünt meg.
Ezért ővelük együtt kiáltjuk kiáltjuk: Igazságot Európának Igazságot Magyarországnak. thank you
Dac
2010-06-08 09:29:08
Tegnap este a Le Monde franc. napilap újságírójával beszélgettem, Madaricová után velem találkozott, nem Csáky és Bugár után ment, az eredetileg félórásra tervezett beszélgetésünk három órás lett, szó volt mindenről, nyelvtörvényről az autonómiáról a kettősállampolgárságról, trianonról, benes-dekrétuamiról, mindenről, ami fontos számunkra. Azt is mondtam neki Apponyi csak annyit akart, mint amit a franciák megcsináltak, a XVIII. és a XIX században, nekik szabadott, minket ezért felszabdaltak. Igéretet kaptam, hogy egy korrekt és valós tartalmú cikk fog megjelenni rólunk Franciaországban, lényege az volt mi csak annyit akarunk, mint amit a szlovákok is akartak a harmincas években a csehektől, ők mertek, kikövetelték, majd megkapták, mi is merjünk kérni, határozott módon békésen követelni, azt amire egyszerűen jogunk van, punktum.
abraka
2010-06-08 08:58:54
Trianon a mindig lázadó magyaroknak szólt (1848, 1919), és a félelemnek a kommunizmustól. Nekem az apartheidre emlékeztet, mi vagyunk Európa négerei, azért mert magyarok merészelünk lenni,és magyarul beszélünk.
Az USA-ban egy néger idős hölgy elégelte meg a megaláztatást, és leült a fehéreknek fenntartott ülésre egy buszon, aminek a vége a négerek egyenjogusítása lett. Nálunk még ez hátravan, és Bósza János mer engedetlen lenni. A néger hölgy megkérdőjelezte az egész irracionális helyzet logikáját, hát mi is megtehetjük. miért lenne
kötelező egy olyan logikának az elfogadása, ami tele van irracionalitással. Miért kellene elfogadni, hogy nem beszélhetek magyarul? miért kellene elfogadni, hogy egy olyan országban élek, ami megaláz? miért kell elfogadnom egy olyan határt, ami teljesen ésszerűtlen?
Ot
2010-06-08 08:21:11
Éspedig konkretizálnád? Mond ez a téma még nem unalmas. Te inkább saját magadnak vagy gyanus, mert bizonyítékok nélkül vádaskodni, no hát ez minimumum inkorrekt dolog. Nekem pedig ez a gyanus. Egyébként ez a téma már engememet nem is érdekel, mert akinek már ennyi idő után is gyanus vagyok, ennyi konkrét javaslat, próbálkozás, tett után, annak ha a szívemet teszem ki az asztalra akkor is gyanus leszek, hogy másképpen csinálom, mint amit megszoktunk ez igaz, mert én a szív igazságát helyezem előtérbe az ész kiszámíthatóságával szemben, hát .... ez bizony már magában gyanus lehet, ezt meg is értem, de ez vagyok én, ha tetszik valakinek, ha nem .
Engemet csak egy érdekel, az amit a fejembe vettem, hogy legyen területi autonómia a Hodzsa-Bartha határ alatt, hogy legyen jogegyelőség, hogy legyen szlovák-magyar megbékélés, hogy legyenek igazmondós és erkölcsös politikusaink, akik nem félnek, nem hazudoznak nekünk.
Ha ezekután is csak gyanus leszek, annak már örülni is fogok, mert ez a gyanusság is bizonyítja, hogy fontos az a bejáratlan út számunkra, amin elindultam. Hogy meddig leszek rajta egyedül (bár már rég nem vagyok egyedül) ez rajtatok múlik nem rajtam, egy kis bizalom segít, adni és elvárni alapon.
abraka
2010-06-08 07:44:54
Nekem valamiért mégiscsak valamiért gyanús vagy!
félvidék
2010-06-08 05:50:54
félvidék írta:
Bósza én megintcsak nem értelek! Kiíratnád, hogy. \"Vesszen Trianon!\" Akkor, ha így gondolod, minek autonómia? A viziolált térképeden, miért jelzed (ráadásul nagyobb betűkkel) Pozsonynál, hogy Bratislava? Ha korrektek szeretnénk lenni, akkor újnyelven vagy Presporok, vagy egyszerűen Pozsony mekcsennyel! Neem??
MOST tényleg Bósza János, hogyan képzeled el ezt az egészet?
Nézd mindig többet kell követelni, mint ami elérhető, hogy azt amit elképzelünk és megvalósítható legyen. A politikában mindig valamiről le kell mondani a jó egyezségek végett. Sajnos a területi revíziót Európa nem támogatná, más az ezt megvalósítható módszer manapság még nem létezik, tehát ezért kell törekedni a maximumra a követeléseinkkel. Vesszen Trianon már csak egy szimbólum, a mi butaságnak és a nyugat aljasságának a szimbóluma, mert mint a törökök nekünk is 1918-20 között harcolnunk kellett volna a legjobb szerződés érdekében, nem mertük megtenni, ki tudja miért, mi az igazság. másik maga a trianoni diktátum már nincsen érvényben, egyszer a bécsi döntések felülírták, majd a 1947-es párizsi békeszerződés átírta, ma márcsak ez van érvényben. A trianonra történő emlékezés csupán egy memento, aminek az az üzenete, többet nem szabad hallogatós politikát folytatnunk. Nekünk most leginkább egységre kéne törekednünk és önbecsülésre, hitre, akaratra, erkölcsös politizálásra, egyszóval igazmondásra. Ehhez egy ilyen kettőskereszt sokat segíthet, hitet, bátorságot adhat és a kushadókat is gondolkodásra ösztönözheti.
boszajanos
2010-06-07 23:17:11
itak írta:
Hajra Bosza!
Egyebkent nem lesz sokaig ott az a slota tabla. Vannak bator magyarok. Szet fogjak zuzni.
isten ments szétzúzni! ez ez idióta egyszer az életében igazat mondott. ott kell hagyni mementóként
kohn béla
2010-06-07 22:47:18
Hajra Bosza!
Egyebkent nem lesz sokaig ott az a slota tabla. Vannak bator magyarok. Szet fogjak zuzni.
itak
2010-06-07 22:44:34
semmit nem kell csinálni. szlota idehozott egy sirkövet. sirkövet annak állitanak akit temetnek. a szöveg rajta nagyjából arról szól, hogy a hálás szlovákok köszönetet mondanak a nagyhatalmaknak amiért ezt a területet nekik adták. tehát szó sincs róla, hogy vérükkel vették vissza ősi jussukot, úgyhogy ez igy korrekt. ekkora öngólt még nem b.szott a világ.
kohn béla
2010-06-07 22:35:31
Csak röviden:
Bósza legalább CSINÁL VALAMIT!!! Ezt vegyétek észre, ahhelyett, hogy fikáznátok! A valami, mindig több, mint a semmi. A tótok is így kezdték úgy 150 éve. Azt se vették komolyan és most mi van...? :-(
Hajrá Bósza János!
josearcadio
2010-06-07 22:33:31
szerintem jó ötlet, márcsak a hatalommal szemben való dacolásként is. hogy nem fogják jóváhagyni, azt már előre boritékolni lehet, viszont vissza lehet vágni, hogy ha slotának már ezt is szabad volt, akkor másnak miért nem. apróság, de figyelemfelkeltésnek jó.
ha pedig nem szólnak érte, akkor az ember picit büszkébb lehet. bár kenyere nem lesz belőle se családjának az asztalon, viszont ezt a felfogást olyanokkal szemben, akik pontosan adnak az ilyen dolgokra nem a legcélravezetőbb alkalmazni, mert amig nekik ez fontos, nekünk pedig nem, szépen a nyakunkra nőnek. az elmúlt időszak eredénye tükrözi is ezt az egészet.
rafi
2010-06-07 21:38:14
Szvapi lovasszobrát raknám,amint beleugrik a dunába.Majd egy uszályba esve elvinné a \\\"lovasbohócot\\\"az \\\"ősszlovákok\\\"földjére ,az üveghegyen is(há) t(úr)úl!!
győr
2010-06-07 21:27:10
Most azért kell felállítania azt a keresztet , mert azt írtam,hogy nem csak dumálni kell , hanem tenni is valamit, mint Feszty Zsoltéknak? Azt akkor kell tenni , amikor az ideje van a napján.
Kara
2010-06-07 18:15:12
Bósza én megintcsak nem értelek! Kiíratnád, hogy. "Vesszen Trianon!" Akkor, ha így gondolod, minek autonómia? A viziolált térképeden, miért jelzed (ráadásul nagyobb betűkkel) Pozsonynál, hogy Bratislava? Ha korrektek szeretnénk lenni, akkor újnyelven vagy Presporok, vagy egyszerűen Pozsony mekcsennyel! Neem??
MOST tényleg Bósza János, hogyan képzeled el ezt az egészet?
félvidék
2010-06-07 16:28:53
Teljesen egyet értek Bószával! Megalázó számunkra, amikor ünnepelnek a halotti toron. Lool-kám, te meg menj a többi birkához, s legyél továbbra is hangos otthon a tévé elött...
Peter_08
2010-06-07 15:29:23
Kedves lola, a te nevedben biztosan nem teszem ki, hanem a komáromiak nevében, akik hasonlóképpen gondolkodnak, ha nem fog tetszeni köpp le
De azért már kitalálhatnál más szöveget is, mert mindig ez az unalmas szöveg. Ez a szöveged már rég nem frankó.
abraka
2010-06-07 15:01:29
Én komáromi polgár vagyok és nem szeretném, hogy az én nevemben kitegyék ezt a szobrot... Bósza meg húzzon el és vegye észre magát, hogy a kutya se kiváncsi rá!
köszönöm
LoOoL
2010-06-07 14:32:43
Az elképzelés szerint így fog kinézni
( LINK )
egyenlőre fából, majd egy stabilabra cserélve, akár, betonból, vagy vasból, vagy erősebb keményfából lenne véglegesítve, akár egy 10-15 méteres emlékoszlop is lehet majd a mostani helyén. Ez a bemutató kettőskereszt csupán 3 m-es lesz. Ha slota emlékoszlopát véglegesítenék, akkor ez ellen sem szabadna senkinek sem tiltakoznia.
Aki keményfával be tudna segíteni, azt nagyon szépen megköszönnén, mert van nekem valami idehaza, de részben már korhadt és nem lenne tartós. Előre is köszönök mindennemű segítséget, csináljuk együtt, hisz ez a történet rólunk is szól. Csak meghátrálással, állandó meghunyászkodással nem jutunk ki ingoványból, ami körül vesz minket.
Itt acikkben úgy jelent meg, hogy a héten akarom elhelyezni, de a legjobb esetben is csak a jövő hét elején tudom mindezt realizálni. Talán a választásokra való tekintettel így jobb is lesz.
abraka
2010-06-07 10:58:02
|